eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Vem är du? Vem är jag?

Kategori: Allmänt

Funderade lite på vad det egentligen är för folk som läser min blogg? Jag vet ju om ganska många eftersom de brukar kommentera, men det är ju alldeles säkert fler som läser... Vore skoj att veta vilka faktiskt, sådär utav ren nyfikenhet. Det finns ju inga namn på något här i så ingen som bara "råkar" trilla in har ju egentligen någon susning om vem jag är och det känns rättså skönt. Det är ju mycket snack om att man hänger ut sig själv, sina barn och hela livet alldeles för offentligt i och med alla bloggar som finns. Jag känner inte att det är något fel med det sålänge man inte skriver hänger ut någon med namn och numer typ. Och att skriva om sina barn, lägga ut bilder mm... är det verkligen någon som bryr sig så mycket att denna någon skulle kunna gräva fram bilderna om en sisådär 15 år? Seriöst liksom?

Jag skriver mycket om mina barn, min karln, mina vänner och framförallt om mig själv... men återigen, det finns inga namn så det borde ju kvitta i framtiden. Jag lägger ut många bilder på Facebook, mest för att folk hemifrån ska kunna följa med i utvecklingen hos ungarna och sedan såklart för att jag vill dela med mig av det som händer i mitt liv. Facebook är ett grymt bra sätt när man tänker så... sedan att de har äganderätt om bilderna skiter jag högaktningsfullt i eftersom OM de nu skulle använda bilderna till något så är det väl så. Mina 15 minuter i rampljuset, eller vad säger man? Jisses... jag är en sån liten, liten människa i det stora havet av folk. Tror ärligt talat inte en käft bryr sig.

Liten och liten btw... fy fan, jag har nog snarare gått upp i vikt sedan skruttan föddes!!!! Nu är det slut på allt fikande, allt godisätande och framför allt slut på detta vaniljbullsätande i tid och otid. Så... nu ska det bli andra bullar av, jag ska börja prommenera mera, äta bättre, träna och sköta mig helt enkelt. Med start omedelbartbums!! Eller vänta lite... snart påsk... en massa god mat+en himla massa påskgodis=dålig kombination=väldigt elak mamma med svår sockerabstinens=jättedålig idé. Såå... okey, jag börjar direkt efter påsk. Okey?

Ska ta med en klasskompis till skrutten imorgon efter skolan, äntligen ska de få leka lite eftersom jag lyckades sammanstråla med hans mamma och bestämde lekdag. Härligt, skrutten börjar äntligen få lite kompisar här runtomkring som han kan leka med efter skoltid och det känns så skönt!

Kvällen blir lugn hade jag tänkt, ska laga lite middag om ett tag och sedan bara slappa...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: