eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Yes he can!

Kategori: Allmänt

Såg imorse att Obamas vårdreform röstats igenom och jag kände en stor lättnad och ett hopp inför framtiden. Om någon kan förändra USA framåt och försöka få landet i rätt riktning så är det the man himselfe. Däremot så blev jag förskräckt över bristerna i reformen, jag trodde ju i min enfald att det skulle innebära en allmän vårdförsäkring för alla människor men så var ju inte fallet. Jisses, man kan ju undra vad reformen kommer förändra egentligen, men samtidigt så är det ju ett litet steg i rätt riktning. Jag önskar att jag hade mer tid att ägna mig åt det här, trots att det är politik det handlar om så känner jag ett intresse av det...

Hade huset fullt igår, skrutten hade lite kalas med två kompisar (urrk, vilket dåligt samvete jag hade över att han inte hade ett "riktigt" kalas med fler av hans kompisar, men det har verkligen inte funnits tid att ordna med det... tror inte att det gick någon nöd på honom ändå, men det känns lite i samvetet...) och sedan kom även karls familj och fikade. Lika bra att ta alla på en gång liksom! Det blir oerhört mycket på en gång, men det är så mysigt att ha folk på besök. Farmor höll på att pussa ihjäl lillskruttan och jag tror skruttan börjar känna igen hennes röst. Skruttan var lite konkig på eftermiddagen sen, men i övrigt så sköter hon sig... Flinar en massa och är bara för jävla söt.

Skrutten har klagat över magen EN gång under helgen så jag tror inte det är någon fara med honom... däremot så började magen göra ont igårkväll igen så det är nog stress och oro som är boven...(morgonstress, skolpress och föräldratjat)  Pratade med karln om att vi måste försöka SE honom mer, att göra mer saker enbart med honom och inte bara tjata på honom vilket man ofta gör då han har knäck i lurarna hela tiden. Får se hur det går framöver helt enkelt. Det är svårt att räcka till åt alla som behöver uppmärksamhet, men återigen handlar det om balans med allt.

Ska iväg och inhandla ett par stövlar åt skrutten idag tänkte jag, det är galet blött ute och skruttens fötter är gigantiskt stora och hans nuvarande stövlar är på tok för små. Det är helt galet vad han växer!! Vi mätte honom hos pärona förra veckan och ungen är 127cm lång! Vet inte vad han brås på, men han växer ju så det knakar iallafall... blir till att beställa lite kläder åt parveln också, han har knappt några byxor längre och de få par han fortfarande kan ha är ju trasiga i knät. Höger knä... alltid. Undra hur det kommer sig? Hans bästa kompis slier alltid på vänster knä... mystiskt! Ska åka ned till päronen när det är klädbytardag och inhandla massa kläder tänkte jag. Både åt skruttan och skrutten.

Det är väldigt svårt att få skruttan att somna när hon bara ligger och flinar i knät på mig... älskade gullunge vad hon är fin!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: