eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Fan också...

Kategori: Allmänt

Jag känner att ESC-finalen blir mindre rolig denna gång eftersom Sverige inte är med. Trist ju men å andra sidan så kan jag nog underhålla mig ändå med tanke på min och systers ofantligt humoristiska smskonversationer under semin... höhö... Jag tyckte iallafall Turkiets bidrag var helt okey, Georgiens låt likaså speciellt när sångerskan tog i ordentligt. Jason Mras, förlåt... jag menar cyperns bidrag var också en trallvänlig liten bit och så är jag nyfiken på Frankrike och Tysklands bidrag som jag bara sett en liten blänkare av då de länderna är självskrivna i finalen utan kval. Det bor en rosafluffig schlagerbög i oss alla... ;)

Och på tal om rosa fluff så bor det en massa sånt i mitt liv. Gosh, magiskt kär bara sådär, förälskad upp över öronen och allmänt tossig. Min karl is tha shit och jag är så förbannat galen i honom!

Jag funderade häromdagen på att lillfis har så oerhört mycket kläder till ingen nytta och igår föll poletten ner varför... På något magiskt sätt så lyckas de där små knyttena lorta ner sig själva, sina mammor, alla kläder och filtar i ett litet naffs och jag hade liksom bara glömt bort det... Lillan kaskadkräktes ner både sig själv och mig igår, givetvis när vi var som mest stressade med maten då den skulle intagas före föräldraträffen på skolan. Suck. Efter mycket om och men så hade vi båda rena kläder på oss och då kräks hon en gång till, denna gång iallafall bara på sig själv men sedan sullar ju jag mat på både henne och mig när hon satt i knät medans jag åt. Dock så sket jag i att byta kläder då, utan torkade bara av och tänkte att jag får väl för fan se ut som en white trashmorsa då. Orka! ;) Vi stressade iväg i sällskap av bästa grannmorsan och hade en trevlig kväll trots allt. Fick reda på hur det blir till hösten med skrutten, lokalerna känns helt okey men de blir väldigt många i klassen. Utemiljön är rätt trist just nu, men eftersom de håller på att bygga om skolan vet ju ingen riktigt hur det blir alls ännu... Blir nog bra tillslut...
Pratade med grannen om trasiga familjerelationer och sånt igår också... helt overkligt vad folk sårar varandra och framförallt sina barn. Det är helt obegripligt hur man kan hålla på att misshandla, hota, bråka och tvista med varandra när det gäller barnen. Visst, man är väl inte alltid överens om man har separerat (been there, done that) men det måste väl för fan finnas någon gräns??? Jag tackar min lyckliga stjärna att relationen med skruttens pappa är så bra som den är idag, visst har det varit bittert mellan varven, men sedan han landade i sitt familjeliv går allt mycket bättre och det känns så förbannat skönt! Skrutten ringde sin lillasysters morfar igår också, det är en av hans idoler och han ville gratta på morfarns hunds namnsdag. Sötunge! Han såg det på bolibompa på morgonen så på eftermiddagen efter skolan ringde han och de pratade på ett bra tag och pratade mycket fiske. Jag blir så glad över att skrutten har så många runt omkring som bryr sig om honom! Han var ju störtskön när han skulle lägga på... något i stil med: "Nu måste jag lägga på för att återgå till att städa mitt rum" Haha! Men att ringa och gratta farmor orkade han inte... "ååhh... alla dessa telefonsamtal heeeeela tiden!" Han städade iallafall någolunda iordning på hans rum, det var en chock jag knappt hämtat mig ifrån ännu... ;)

Vågen går sakta neråt iallafall... trots noll inspiration, motion eller träning. Känns ju jäklig bra! Ungefär 5 kilo till neråt och sedan upp 2 kilo muskler. Sen är jag nöjd! :D Ska trycka i mig sjukt mycket godis i helgen nu så på söndag ligger jag säkert ett par kilo upp igen... ;)

Min vackra dotter har en förkärlek till att tugga på saker. På ALLA saker... Undrar om hon tror hon är en hund liksom... :S

Nepp. Ska städa, dammsuga och torka idag innan jag ska hämta upp skrutten i skolan. Roligare saker har man ju kunnar pyssla med, men hey... det kanske håller sig rent under helgen då?! ;)

Over and Out!

*rosa pouff*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: