eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Frystejp

Kategori: Allmänt

Shit pomfritt... kom spontant på att tänka på en utgång med det gamla kompisgänget. Hade en rejäl förfest hos mig som vanligt och sedan vidare utgång på krogen. Jag och "plastsonen" fick nån fjortisdille på att sälja oss själva till högstbjudande genom att göra prislappar av små bitar frystejp och den som fick dyrast bud vann ju såklart. Jag började på 2.50 kr och slutade på ett par tusen tack vare fyllekajjan no. 1 (som numer är värsta bullmamman) så jag vann ju såklart! :D Haha... det var en sjukt kul kväll i allafall, jisses vad mycket bus man gjort tidigare...


Nåväl... tågresan ner till päronen gick smärtfritt, jätteskönt att ha snälla barn... Kom fram och käkade pannkaka det första vi gjorde till båda mina pojkars glädje. Tog det mest lungt och slocknade väl rätt tidigt. På fredagen var vi förbi skruttens gamla skola och hälsade på, träffade sötgröten som jobbade där, handlade lite och träffade gamla cheferna också. Fick erbjudande om sommarjobb igen men jag vet inte om jag ska nappa. Fick ju sätta timpenningen själv enligt chefen, men jag tror jag blir för dyr i drift då helt enkelt... ;) Träffade sötfröken en sväng innan hon drog till jobbet, skönt att se att hon lever trots allt strul i hennes liv. Hade grillfest med hela tjocka familjen plus en annan gofröken på kvällen sen, jätteskönt att träffa alla igen och bara ta det lungt. Känna sig "hemma" liksom... Lördagen ägnades åt att klippa papi och snorungar och sedan dra iväg på grillparty hos de bästa. Så härligt att träffa dem igen, shit vad jag saknar dem!! Hade en skittrevlig kväll och gick inte hem förens närmare midnatt. Skrutten var en smula bekymrad över att gå hem i mörkret men det gick bra ändå. Han berättade vilka svordomar han kan, vi garvade en massa och dessutom såg vi en räv... Hem kom vi iallafall och damp i säng direkt! Jag gick upp rätt tidigt på söndagen för att dra iväg till klädbytardagen och jag lyckades dessutom lura med mig både syster och mamma. NICE! Hittade en massa fina paltor till lillsöt och faktiskt ett par byxor och en tshirt åt skrutt också. Sedan hem, lunchade, plockade iordning, fixade tågbiljetterna efter mycket strul och fikade lite innan det var dags att åka hemåt igen. Även på denna resa skötte sig barnen bra, skrutten pratade dock sönder öronen på oss båda och så slutade det hela med en taxiresa hem eftersom skrutt somnat på tåget och var så frussen och trött att det inte var värt att släpa honom hemöver...
Han kom isäng rätt sent igår men har orkat med hela skoldagen utan större bekymmer ändå så det var ju skönt. Jag själv har dock varit grymt slut idag, kunde inte sova särskilt längre än de andra imorse eftersom jag skulle iväg på efterkontrollen på MVC. Som gick smärtfritt helt utan anmärkning dessutom... barnmorskan var lite chockerad över att förlossningen gått så jävla snabbt, bra och smidigt och att jag inte ens behövde sys... så hon hade ju inte mycket att kontrollera liksom! :P Verkar inte som att jag har fått tillbaka någon cysta heller i dagsläget och så tog hon ett cellprov som jag får svar på om ett par veckor.

Satt ute i solen ett bra tag och läste, drack sedan kaffe med en av grannarna, rätt trevligt att ha sällskap ett tag... Har tvättat, dammsugit och lagat mat. Jag och skrutt läste klart boken nu, en mysteriet bok som skrutt har tyckt var ooooooerhört spännande. Ska börja på den andra i serien imorgon, ska bli kul eftersom det var sjukt många år sedan jag själv läste dem!

Tjoho.

Lillskruttan har skött sig bra idag, lite kinkig på eftermiddagen bara... tror det börjar klia rejält i hennes tänder nu eftersom hon gnussar i munnen hela tiden och dregglet bara rinner. Ska på BVC på onsdag, det ska bli oerhört intressant att se vad heffaklumpen väger. Jag chansar på 6600g och en sisådär 62cm lång. Hon ska dessutom få två sprutor också, så jag lär förbi apoteket och inhandla lite febernedsättande ifall hon blir dålig av vacineringen.

Stod och tittade på skrutten förut när han var ute och lekte med bästa kompisen... det liksom lyser i ögonen på honom och det är så jävla skönt att se att han trivs och är lycklig här. Ett stort bevis att jag gjorde rätt val!

Åhh... hade ju en massa funderingar på en massa vettigt... skulle ha börjat skriva om det istället för att verbalbajsa som vanligt. Får bli morgondagens uppgift då helt enkelt. Att skriva en vettig blogg som ska handla om mina funderingar ang könuppfostran, biverkningar och resultat. Sedan var det något annat ämne också, men jag tror det försvann i guldfiskskålen.

Ajust... Det är INTE synd om Jonas Bergström.... "Har man slagit yxan i båten får man ro som fan" Och han har ju verkligen satt sig i den sitsen han är i alldeles själv.

Nåväl. Gonatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: