eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Nu går det undan!

Kategori: Allmänt

Herrejisses... igår var vi ju på bvc och jag hade tokfel ang skruttans längt och vikt. Nog för att hon är stor den lilla heffaklumpen, men inte såååå stor uppenbarligen. 59cm lång och 5880g tung. Min fina skrotgroda! Det gick bra med vaccinprutorna, hon flinade som fan innan bvctanten skulle sticka henne (tanten sa: jaha, och du tror att jag vill sticka dig nu när du flinar så??) grät lite... fick lite socker av mamma och sedan stack tanten henne i andra låret, lite mer gråt och sedan var det bra igen. Skruttan bjöd dessutom på ett leende efteråt också så jag tror inte tanten kände sig helt hatad iallafall! Lilleskruttan slocknade som en avdankad alkis och sov i princip hela dagen. Hon vaknade på eftermiddagen, eller nja... strax innan middag och då kinkade hon rejält och hade lite feber. Fick alvedon och sedan sov hon ett tag till... dock rätt oroligt, låg och gnydde väldigt mycket och det liksom märktes att hon hade ont i benen. Natten var helt okey och även dagen idag. Lite kink bara men inget märkvärdigt. Jag höll på och gnugga hennes käkar idag som hon gillar (aj jävlar vad hon är stark i dem!) och då kände jag något vasst på sidan. Ungen håller alltså på att få en tand. Redan. Och inte en framtand som det brukar vara utan en kind alternativt en hörntand. Heeeeelt galet!! Den kommer dessutom upp väldigt snett i käken, men det borde ju rätta till sig så småningom. Det är ju trots allt bara två små vita vassa piggar man känner av tanden, har vi otur (eller tur.. beror nog på hur mina bröst mår av amningen liksom) så kommer den väl inte komma upp ordentligt på bra länge. Det märks helt enkelt! Jag tycker iallafall att det går GALET fort nu! Lillskruttan grep dessutom tag i sin homie iedag, för första gången. Homie är hennes bästa favorit som hänger i vagnen, hon stirrar alltid helt maniskt på den där lilla grejjen och nu så ville hon röra den. Hon har ju precis i dagarna börjat få rejält bra koll på hennes händer. Som hon för övrigt brukar sträcka rakt upp i luften för att beundra! Åh min fina goding!

Idag hade jag ju besök av karlns chef som gjorde ett litet hemligt hembesök... lyckades få till det utan att karln anade något så det blev ju en succé. Nu är han för alltid fast på mig! Och där hade jag tänkt att han skulle stanna... Min jävla snygging till man! :D Och det hela blev ju grymt snyggt också, hon är så förbannat duktig!

Skrutten har lekt som en dåre hela dagen idag, han hittade på några grannungar här som han busade gärnet med... Det hela slutade med gråt och tandagnissel, men det är ju sånt man får räkna med ibland. Jag gillar inte en av de där ungarna bara, en lömsk, lite lätt retard skitunge så jag hoppas skrutten förstår det snart också. Barn kan vara oerhört elaka mot varandra, självklart, det kan skrutt vara också... men är det någon som är lite större ska den inte bete sig som en snorunge bara för att den är tonårstrotsig. Jaja... det blir ju spännande att se hur det utvecklar sig mellan dem alla. Skrutt tyckte det var enormt spännande med tatueringsmaskinen iallafall och han blev yberlycklig när han fick ritpennorna som användes på mig... han har suttit och ritat på sig själv heeeela kvällen och dessutom på en av besökarna vi fick på kvällen. Skrutt slocknade tydligen på två röda när karln läste saga för honom... heeelt slut med andra ord!

Besök fick vi ja... av två galna tanter. En mer galen än den andra iofs... jisses alltså, vilken energi! :D Skrutt fick några tröjjor, även jag så det tackar vi våldsamt mycket för! Mycket fint och jag vet då att skrutt blev superglad för sina! Även lilla skrotgrodan fick kläder, en jättesöt body, en liten klänning och två gosedjur. Lite fika, lite skitsnack och mycket skratt! :D

Är lika trött som ett bombat skithus är lortigt nu så jag ska alldeles strax krypa ner i sängen och sussa lite. Imorgon är det fredag, hurra hurra och då blir det fredagsmys och tvkväll. Som omväxling liksom! ;) MOUHAHAHA! Får se om vi får en liten bonuskille med då också, beror helt på hur saker utvecklar sig för knölvalen. Jag håller tummarna att det löser sig till det bästa.

Nåväl. Puss å kram då!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: