eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

surmuppdag

Kategori: Allmänt

Urrk. Idag är en sån där dag jag önskar att jag aldrig klev upp ur sängen... Känner mig helt nere och less på det mesta. Borde ta ett ryck med någonting av alla saker som borde göras så jag blir piggare och distraherar tankarna lite, men jag orkar fan inte... Sitter här på soffkanten i hörnet och bara hänger. Så jävla uselt trist.


Igår var en bra dag iallafall, strålande sol så jag, skruttan och skrutt var ute och njöt efter att vi hämtat honom på skolan. Sedan kom ett par kompisar och hämtade honom och så drog de iväg till andra området och lekte brandmän. Han kom dock inte hem och stämde av när jag sagt att han skulle så det hela slutade med att jag fick avbryta köttbullsrullningen, stoppa skruttan i vagnen och gå ut leta reda på honom. Det gick ingen nöd på honom iallafall och han lekte förfullt. Jag blir dock lite orolig ibland, för man vet aldrig vad de där småttingarna kan hitta på för bus mellan varven. Jag berömde honom senare när han kommit hem iallafall då han verkligen imponerade på mig genom sättet att prata på och vara med lillan. Han är fan världens bästa storebror alltså... sådär att jag blir alldeles tårögd och stolt och det berättade jag för honom. Min fina plutt!

Lillan hade en antisovdag igår, var bara korta sovpass så det var liksom full rulle hela dagen. Bra iofs eftersom lilla farmor kom och hälsade på förmiddagen. Hon är ju så snäll, gosar ihjäl lillan och stickar fina kläder. Nu är andra koftan klar så då ska hon hugga in och virka en filt istället. Kommer bli jättefint tror jag, sådär härligt retro! :D

Imorgon ska jag åka iväg och möta upp skruttens pappa eftersom skrutt ska vara hos dem i helgen... skönt att få vara lite bara vi tre, men som alltid kommer det ju bli väldigt tomt utan den lilla gofisen.

Fredagen blir väl lugn också, jag och lillan ska soffdega och karln ska iväg på fest. Tjoho.

Ska försöka gå ut och gå på kvällarna här framöver tänkte jag efter att karln kommit hem. Behöver komma ut lite och röra på mig och framför allt så behöver jag få vara lite barnfri. Det är underbart härligt att ha ungarna omkring mig men ibland blir det förmycket. Dessutom så behöver karln träna på att ha dem själv också, jag kan inte alltid finnas tillhands och jag behöver få andas lite också.

Å suck alltså vad trött jag blir på mig själv... sitter fortfarande här i soffan och möglar ihjäl. GÖR NÅTT DÅÅ!! Noll energi, noll inspiration.... åååhh. Trök.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: