eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Sug och svälj - trevlig helg !

Kategori: Allmänt

Som vårt trevliga sällskap sa under helgen... Har haft ett par jättehärliga dagar med mycket skratt, busiga barn och blivande tonåring... en allmän myskänsla hela helgen liksom. De bästa är verkligen de bästaste ever... mår så bra när de kommer upp hit och det glädjer mig att de prioriterar oss och faktiskt kommer upp och hälsar på. Tredje gången nu och det blir bara trevligare för varje gång!

Höll på att stressa ihjäl mig för att få allt klart dock, givetvis så såg hemmet ut som sju svåra år och ett nödår plus att vi fick vårt nya köksbord i torsdags så jag satt ju hela eftermiddagen och skruvade ihop det. Fick lov att ge mig när jag skulle få upp bordsskivan bara... måste lära mig att inse när det faktiskt inte går att göra det själv, men det bär emot enormt kan jag lova. En skittung ekbordsskiva ÄR helt enkelt för stor, tung och otymplig att ta upp för trappen själv. TUR att jag har en fantastiskt bra granne som ställde upp som bärhjälp samt barnvakt undertiden jag sprang till butiken och bytte ett stolsben då det givetvis var sprucket. Kontentan av det hela var ju att jag slitit som ett djur i flera dagar nu och det KÄNNS i hela jävla kroppen. Min ena arm håller på att värker sönder så ikväll blir det ett långt bad (undrar om jag får bada ifred för ungar, katter och karl för en gång skull?!)

Fick lite besök av farmor idag igen, stående fika varje söndag liksom... det var trevligt iallafall och jag fick en för tidig födelsedagspresent i form av pengar. Funderar på om jag ska boka massage eller köpa en ny vinterjacka med hjälp av dem? Hurmf... Fick reda på att sonen fipplat med termostaten hos karlns släktingar sist vi var dit och det hade tydligen ställt till med problem där. Känns ju lagomt kul att dels ha en terrorisst till son och dels att ens åka dit igen när han är med. Deras hem är fantastiskt vackert och så men barnvänligt är det sista det är och med tanke på hur min skutt är blir det varken avslappnande eller mysigt att åka ut dit och fira jul. Lär ta en fet funderare på det faktiskt om hur vi ska göra... Mailade herrn i huset och bad om ursäkt över sonens fasoner, men det verkade inte vara någon större fara enligt svaret. Och där lägger jag en egen betoning på ordet verkar.

Karln sitter som ett litet barn på julaftonen och leker med sin gitarr. Han är sådär våldsamt snygg, sexig och manlig men jisses vad han befinner sig på en egen planet. Jättekul sällskap liksom... NOT.


Nåväl... ett bad strax då...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: