eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Ett helt år!

Kategori: Allmänt

Det är fan magiskt... för exakt ett år sedan föddes min lilla skrutta efter ett par helvetiska timmar av smärta. Nog för att det gick väldigt fort, men det kändes ju överjävligt just då. Efter första blicken på det där lilla knytet som låg på min mage så försvann allt och livet kändes helt enkelt bara så jävla helt. Hon är den här lilla biten som fattades i mitt liv utan att jag egentligen visste om det.
Året har varit grymt jobbigt mellan varven, det är fruktansvärt pressande och stressande och överväldigande emellanåt... men är det inte precis så livet ska vara? Hon ger mig lycka varje dag med sin fantastiska, envisa, glada och enormt speciella personlighet. Älskade lilla busfrö vad jag är glad som har henne!

Dagen har varit väldigt skön och behaglig måste jag säga. Vi tog det lungt på morgonen, karln var ledig dagen till ära så jag fick sova lite längre och strax efter frukosten gick han till affären och handlade tårtingredienser. Han sa när lillan var typ ett halvår att när hon fyller ett vill jag göra tårta! Hans första tårta och den fick väldigt godkänt både i smak och utseende. Han kan han, min fantastiska karln! Sedan kom fina grannen på besök en sväng och lillan fick en present, en pusseltavla typ med olika djur vilket hon uppskattade väldigt. Det är faktiskt nästan så att hon kan säga både "bääh" och "muu" om fåret och kossan. Duktig lillfröken! Sedan kom bästa grannen med både skrutt och hennes lilla dramaqueen i släptåg då hon fiskade upp båda i skolan. Vi fikade lite och lillan fick ytterligare ett paket, en aktivitetsplatta med olika melodier och djurläten och jag kan meddela att den var verkligen en hit! Lillan sitter och trycker frenetiskt och dansar till ljuden. Total lycka med andra ord!

Just nu är skrutten på innebandyträning och han var ju bara för jäkla skön igår alltså! Han tjatade om att "imorgon är det en speciell dag" eftersom det var hans lillasysters första födelsedag... Sötunge. Det var ju också en speciell dag eftersom han skulle byta innebandygrupp och träningsdag eftersom hans tränare tyckte att han är för bra för torsdagsgruppen. Känns skitkul verkligen och han är en stjärna på innebandy. Det är så oerhört kul att se at than automatiskt tar en backposition och verkligen har koll på läget, speciellt eftersom han trots allt inte spelat särskilt länge och inte under så ordnade former liksom. Det är ju fortfarande inte nån tokavancerad träning utan mest bara på kul, men det är ju kanske därför han tycker det är så skoj? Sålänge han är nöjd känner jag mig också nöjd!
Igår lekte han med sin bästa kompis och de satt i köket och pratade om gud och tro medans jag stod och bakade... De förde en skitkul konversation:

Skrutt: -"mamma, tror du på gud eller the big bang?"
Mamma: -"Vad tror du att jag tror på?"
S: -"Jag tror inte du tror på gud..."
M: -"Nej, det gör jag ju inte"
S: -"Inte jag heller"
Kompisen: -"Inte jag heller... Han finns ju inte!"
S: -"Nej , det gör han inte!!"
M: -"Men det viktigaste är ju inte att man tror på en speciell gud, utan att man får tro på vad man vill! Tänk så många krig som startar på grund av olika gudar de tror på..." (pedagogiska mamman liksom)
S: -Jag tror på the big bang!
K: -"Jag med..."
M: -"Det gör jag också..."

*det blir tyst ett tag och de börjar spela dataspel igen och då kraschar skrutten i spelet*

S: -"Men gud... jag dooooog!"
K: -"Åååhh... men gud finns ju inte!?!"
S: -"Nej, just... Big bang, jag doooog!!!!"

Sedan hade de en fungering angående Adam och Eva också... de kunde ju inte alls vara de första människorna på jorden eftersom de är ju tonåringar... (jag tror någon sett lite för mycket på Eva och Adam på DVD)

Jag flinade dock gott åt dem! Söta fina barn, vad roliga de kan vara!


Kvällen blir lugn och stillsam även den tror jag... Imorgon väntar lite mer besök, denna gång utav den fina ickelängresågravida fröken, hennes son och även en annan fröken jag precis börjat sammanstråla med, en ung trebarnsmorsa som har en liten nyfödd plutt även hon. Ska hur som haver bli väldigt trevligt iallafall, få snuffla lite på bebis och lillan får titta på "bäääb" så hon blir nöjd! Dock så ska jag själv uppsöka tandläkaren sådär snortidigt på morgonen för att laga sista hålet. Kl. 07.15 är det uppställning hos käftis och jag håller alla tummar och tår över att ångesten ska lägga sig och att allt flyter på så smärtfritt som det går.

Fibrovärk, tjohej vad det suger!


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: