eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Wazzuuupppp??

Kategori: Allmänt

O holy moses vad veckan har gått fort! Varit full jävla rulle typ varenda dag, mycket tack vare att lillans inskolning äntligen börjat. Och den går finfint verkligen! Snacka om optimal ålder för att börja dagis alltså då det finns några stackars 1,5 åringar som är inne på fjärde inskolningsveckan liksom... :/ Lillan verkar vara helt bekväm i situationen och fröknarna tycker att det går så bra för henne. Nästa vecka är andra veckan vi kör på och jag hoppas att jag ska kunna börja lämna henne då också så att hon är inskolad och klar sedan. Men det känns bra, fröknarna känns helt okey, barngruppen är helt okey och jag märker ju på lillan att hon tycker det är så kul att se på alla andra barnen och att få upptäcka så mycket. Kommer bli kanon det där! :D

Och som alltid när man börjar på dagis drar man på sig en massa olika baciller och det första vi fått, ja iallafall alla UTOM fröken såklart, är ju den avskyvärda magsjukan! Wiehoo liksom... :( Dessutom så har jag smittat ner både Tokfröken och Knölvalen. Sålåtmig flickor!
Tokfröken lyckades jag ju få en halvdag tillsammans med i onsdags då hon var hit till stan på läkarbesök. Fantastiskt trevligt att träffa henne för lite kvalitetstid, strosa runt på stan och luncha lite. Jag tycker så mycket om henne och jag är så glad över att det börjar sakta men säkert att ordna upp sig för henne. Det är en krånglig väg framåt i livet, men förhoppningsvis så kommer hon landa lyckligt. Min fina vackra fröken... Tänka sig att hon en gång var så bräcklig och liten och nu är hon värsta snyggot som äntligen fått lite stake i kroppen. Höhö...
I torsdags så mötte jag upp knölvalen i stan då jag skulle på möte och hon skulle ta en sovandes liten bebis under tiden och på något konstigt sätt så lyckades jag smitta ner henne med magsjuka på den korta stunden vi sågs. Snacka om att jag har ångest över att ha smittat ner två kompisar och hela min familj... hua liksom.
Hur som haver så börjar vi alla bli piggare och friskare igen så vi satsar helt på att vara åter till vardagen på måndag!

Schlager ikväll... jag kommer sitta bänkad i tvsoffan, med en liten skål godis och ett glas cola. Känns faktiskt som att jag vågar mig på det nu... :P


Over and out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: