eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Bloggeliblogg!

Kategori: Allmänt

Fenomenet blogg är ju väldigt intressant... Det har blivit hur stort som helst att blogga nu för tiden och tyvärr handlar ju de flesta bloggar om mode och design och enligt min mening är det bara sååååå jävla trist! Snacka om att dessa människor inte lever i verkligheten utan låtsas som att livet enbart handlar om ytliga saker och dessutom ska de sprida sin dynga vidare till andra stackare som apar efter. Jisses!
Nu menar jag ju såklart inte att min blogg skulle vara något speciellt, men det är iallafall en blogg skriven av mig, om verkliga saker och känslor och inget jävla ytligt lall-lall liksom. Dessutom, är folk så dumma att de läser får de baskemig skylla sig själva! :D

Vilka bloggar läser jag då kan man ju fråga sig?! Joo... jag läser om och följer mina vänner flitigt. Jag förstår oftast vad de skriver om även om det är luddigt, jag förstår deras språk och känslan de har när de skriver så för mig är det riktigt underhållande att få insikt i deras liv speciellt nu när jag flyttat... Sedan finns det några andra bloggar som jag ibland trillar in på, dessa läser jag mest bara för att jag är nyfiken och lite smått uttråkad...
En blogg handlar om enbart prettosaker, om hur hennes liv ser ut och vad hon gör och den verkar vara helt osannolik då hon som skriver den inte alls är sådär petnoga med allt och dessutom händer det så mycket mer i hennes liv som hon väljer att inte skriva om och hur rättvis bild blir det då? Visst, det är hennes val såklart... men det hela känns bara så fejk och oäkta.
En annan blogg jag varit in och läst två vändor kanske är ett pulver som lever i ett rosafluffliv utan dess like och det är ju så galet humoristiskt eftersom hennes karl varit (är?) ett otroget svin och det inser hon inte för fem öre utan kastar bara skit omkring sig istället, dock inte i bloggen för där är det just bara rosa flufffluff... 
En blogg som en tjej uppifrån landet skriver läser jag med spänning... Jag känner henne inte alls, men vi hade internetkontakt på ett community för hundra år sedan och då pratade vi om livet, barn och relationer. Hon är en stark kvinna och då levde hon som gift, blivande tvåbarnsmamma och jag kan säga att hennes karl var bland det uslaste som fanns! Han gjorde absolut ingenting förutom att jobba och spela dator. Ingenting annat. Jag hittade på hennes bloggadress ganska nyligen då jag tappat bort den under några år, hon är nu nyseparerad singelmorsa till två busfrön och jag känner så igen mig i hennes tankar om det. Det är en sån välskriven blogg om väsentliga saker att jag slukar varje ord med intresse...
Sedan finns det en annan blogg som tyvärr handlar mycket om inredning och mode men personen i fråga är intressant då hennes livshistoria är väldigt tragisk. De förlorade ett barn för några år sedan och jag har liksom följt henne och hennes liv med deras fina pojk som kom drygt ett år efter att de förlorat deras första.

Jaa... nog om det och mer om mig!

Senaste dagarna har varit skitjobbiga då lille fröken varit tvärsjuk i feber och kinkeri. Hon har legat på 38,5 till 40,6 och ska bara sitta i knät och inte ens då har hon varit nöjd med livet. Igår var vi till hälsocentralen för att kolla öron och hals då hon verkar ha ont någonstans men efter att läkaren kollat lite snabbt och vi gjort ett halsprov blev vi hemskickade med diagnosen förkylning. Såklart hon är förkyld och jag tror även att tänderna bråkar med henne men det känns skitjobbigt att hon mår så dåligt och är nästintill tröstlös liksom. Dessutom åt hon så dåligt igår, hon bara tvärvägrade både äta och dricka på hela dagen men när hon slocknat på kvällen lyckades vi få i henne lite vätska och en liten skvätt välling så det gick ju tillslut. Skönt det för när de inte vill varken äta eller dricka blir man riktigt orolig.

Igårkväll hade jag bokat tid för min spabehandling också, jag fick presentkort av maken när jag fyllde år och inte förens nu har jag haft tid att utnyttja det. En tvåtimmar lång behandling med kurbad, bastu och massage... Hett som ett helvete och jag har inte svettats så mycket någonsin tror jag och massagen var, trots att den var väldigt lös, mjuk och varsam, bland det skönaste jag varit med om. Det var med möra steg jag gick därifrån och bara kände ren och skär lycka över livet och enorm tacksamhet till min karl som gett mig det där i present. Underbart!

Ajust det... har ju skickat in en ansökan till ett jobb för några dagar sedan och igår så ringde en tjej upp ifrån företaget och hade en intervju per telefon. De skulle höra av sig senare om ett eventuellt möte också men det lät ju väldigt positivt iallafall. Jag tänker inte ta ut någonting i förskott utan jag känner mig bara väldigt glad över att de hörde av sig så direkt och verkade intresserade... Så, fortsättning följer...

Jag har bestämt med vännerna att de ska komma upp en helg och fira kidsens ihopslagna födelsedagar, ska bli så härligt att ses igen... jag saknar dem allesammans!

Skrutt tappade en tand till näromdagen också. Shit, nu är det nästan tomt i munnen på honom... han ser ut som en uteliggare! :D


Haha... just ja, idag fick jag lov att bryta mig in hos grannen också... Hon hade utav misstag råkat stänga in lille kattfröken inne hos sig och där har katten befunnit sig sedan igår eftermiddag. Oooppss... Efter en snabb genomkoll så hade hon iallafall inte lämnat några otrvliga spår efter sig och just nu är hon ute och springer runt området. Jäkla katt! Tur man har en ganska tålig granne som mest bara garvade åt hela situationen! :D
Innebandy ikväll, strax dags att laga lite mat till den hungriga förpubertala sonen som idag trots allt tagit rekord i att vara snäll och skötsam. Det måste ha hänt något magiskt idag, för såhär snäll och skötsam brukar han aldrig vara! :D Vi hänger kvar under träningen jag och lillan, sedan hem, bada och natta barn. Sen jävlar i min själ ska det snufflas nyhemkommen karl i soffan. Känner mig sådär härlig kär idag, undrar varför?! :D


Nåväl, dagens verbalbajsande avklarat. Goood!

So long suckers! :D

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: